#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_10

❤️ محبت (دوست داشتن) اهل بیت(ع)و به خصوص امام زمان(عج) چه سودی دارد❓
با توجه به آن چه از تبیین واژگان آیه مودت به دست آمد، روشن می شود که خداوند متعال در این آیه، مودت قربی را به عنوان مزد رسالت پیامبراکرم(ص)قرار داده است.
مودت قربی به عنوان یک وظیفه واجب برای یکایک مسلمانان‍♂ است چنان که 
امام باقر (ع) در این باره می فرماید:
《به خدا سوگند مودت محمد(ص) و
اهل بیتش از جانب خدا بر بندگان واجب
است.》《1》
همچنین دقت در آیه روشن می سازد که محبت آنها وسیله ای برای قبول امامت ورهبری ائمه معصومین (ع) از دودمان آن حضرت و پشتوانه ای بر ادای رسالت است.

حال که معلوم شد محبت اهل بیت وامام زمان(عج) به سود خود شیعیان
است و راهی است به سوی طاعت و رضای خدای تعالی باید چگونگی ابراز
این محبت قلبی را بررسی کرد و باید
دید چه کارهایی باعث ظهور و بروز
این محبت قلبی می شود❓ 
سفارشاتی که ذیلا به شکلی گذرا
از رسول خدا(ص) در مورد وظایف
موالیان و شیعیان امام غائب (عج)
در قبال آن حضرت ذکر می شود به
واقع توصیه هایی راهبردی برای ایجاد
این پیوند عاطفی، انس روحی و علاقه قلبی است.

اظهار محبت قلبی : 
محبت اگر چه امری پوشیده و مخفی است و فعل باطنی وقلبی ، ولی آثار
و دلائل و شاخه های بسیار دارد
بعضی آثار آن در زبان (دعا) و بعضی
در اعضا و جوارح انسان آشکار می گردد
و همان گونه که نمی توان درخت را از بروز دادن گلهایش منع کرد، نمی توان صاحب محبت را از اظهار آثار آن جلو گرفت.

 گویند که در سینه غم عشق نهان ساز
در پنبه چه سان آتش سوزنده بپوشم؟

از نشانه های محبت ،یاد کردن محبوب همیشه و همه جاست و نیز از نشانه های محبت یادآوری خوبیها و زیبائیهای محبوب است به هر گونه که خوشایندباشد.
در بحار الانوار و وسائل الشیعه از امام هشتم حضرت رضا (ع) رسیده که فرمود:《هیچ مومنی در مدح ما شعری
نگوید مگر اینکه خداوند متعال برای او در بهشت شهری بنا کند که هفت بار از دنیا وسیعتر باشد ،در آن شهر هر فرشته مقرب و هر پیغمبر مرسل به دیدار او روند.

☀️ و نیز از دلائل فضیلت اظهار محبت به زبان : روایتی است که در آداب معاشرت با برادران دینی وارد شده است،
در حدیث صحیحی در کتاب کافی
از امام صادق (ع) آمده است که به
هشام بن سالم فرمود :《اگر کسی را
دوست داشتی او را از این امر مطلع ساز
که دوستی بین شما را محکمتر میگرداند.
《2》
راه های ابراز محبت قلبی :

#_ادامه دارد .
_______________
1⃣ برقی،احمد بن محمد بن خالد،
     المحاسن،ج1،ص144
2⃣ مکیال المکارم،ج1،ص375_377


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها